About

🇧🇷 Sou um Brasileiro Sul-Mato-Grossense, nascido e criado em Campo Grande, 45 anos, casado há 20 e pai de dois jovens. Mudei-me para os Emirados Árabes Unidos em 2015 e tudo aconteceu em menos de 3 meses. Surpresas a parte nesse tempo já residi em 03 Emirados – Abu Dhabi, a Capital, Sharjah, o Emirado Cultural e em Ajman, o menor de todos, onde vivo atualmente.

Trabalho em Dubai em um projeto ligado a área de defesa pessoal para militares locais. Formado em Processamento de Dados com pós graduação em Ciência Política e Desenvolvimento Estratégico, ex-acadêmico dos cursos de Economia e História pela UFMS.

Filho de professora de Língua Portuguesa e Literatura Brasileira, que influenciou minha vocação por cultura, Literatura e História. Um apaixonado pela família, em primeiro lugar, assim como narrativas históricas, fatos e lendas, línguas, fotografia, culinária, artes marciais, Blues Rock, queijos e vinhos … não necessariamente nessa ordem.

Sendo assim … Como? Quando? Onde? e Por Quê? estando em algum lugar procuro enxergar os detalhes com os “olhos de ver”; é através desse olhar que procuro buscar relatos e capturar elementos interessantes dos diversos Museus #OnTheRoad que tive o prazer de conhecer. Vamos?

🇬🇧 I am a Brazilian, 45 years old, married 20 years and father of two children. I moved to the United Arab Emirates in 2015 and it all happened in less than 3 months. Surprises aside at that time I have resided in 03 Emirates – Abu Dhabi, the Capital, Sharjah, the Cultural Emirate and in Ajman, the smallest of all, where I currently live.

I work in Dubai on a project linked to the personal defense area for army. Graduated in Data Processing with postgraduate studies in Political Science and Strategic Development, ex-student of Economics and History courses by UFMS.

Son of a teacher of Portuguese Language and Brazilian Literature, which influenced my vocation for culture, Literature and History. A family lover in the first place, as well as historical narratives, facts and legends, languages, photography, cooking, martial arts, Blues Rock, cheese and wine … not necessarily in that order.

So … How? When? Where? Why? being somewhere I try to see the details with the “eyes to see”; it is through this look that I seek to gather stories and capture interesting elements of the different Museums #OnTheRoad that I had the pleasure to meet. Let’s go?

My Contact

my email: museusblog@gmail.com